12

Moim celem jest integrować,
inspirować i zachęcać do wyrażania
siebie poprzez działania twórcze.
Chcę dzielić się z Wami swoją pasją.

 

 

 

 

NAUCZYCIEL-ARTYSTA
ARTYSTA-NAUCZYCIEL

Uczę w szkole podstawowej. Gdy byłam uczennicą, nie znosiłam testów.
Były zbyt ograniczające, dawały niewielkie pole manewru, a ja zawsze
miałam swoje pomysły i rozwiązania.
Test nie pozwalał mi się tymi koncepcjami popisać.

Dziś, kiedy sama wyznaczam kierunek pedagogiczny,
zauważam jak ogromny istnieje związek pomiędzy
edukacją, wychowaniem i twórczością.

 

W człowieku widzę przede wszystkim
homo creator – człowieka twórczego

To dlatego, analizując swój warsztat pracy, realizowałam własne innowacyjne projekty, które stawiały ucznia w centrum uwagi. Ciężar aktywności w mojej praktyce pedagogicznej staram się przenosić z nauczyciela na uczniów.

Jestem piewcą pedagogiki twórczości, w której nauczyciel jest artystą.
Już samo przygotowanie lekcji jest aktem twórczym, ale jej realizacja wiąże się z kreatywną reakcją na nieprzewidziane okoliczności.

Twórczy nauczyciel jest niczym aktor,
który potrafi zaczarować widownię, zaintrygować, wzbudzić kontrowersyjny niepokój, wywołać emocje, wzruszenie. Nauczyciel to swoisty performer – bazuje na wcześniej przygotowanym scenariuszu, ale dostosowuje go sytuacji i zespołu klasowego. To do nich dopasowuje swoje przedstawienie.

Jako nauczyciel-artysta stawiam w swojej praktyce na
EMOCJE, PRZEŻYCIA i RELACJE

To one sprawiają, że uczeń angażuje się w proces dydaktyczny. W swojej szkolnej praktyce nieustannie poszukuję nowych form i metod kształcenia, mówię zdecydowane "NIE" nudzie i rutynie, lekcyjna nuda jest jednoznaczna z brakiem odbioru ze strony uczniów.

Twórczość jest zawsze lekarstwem na szkolną nudę,
ale w swej dalszej perspektywie oddziaływania prowadzi do rozwinięcia niezwykle ważnej kompetencji, kompetencji priorytetowej w strategiach większości państw świata, czyli innowacyjnego myślenia.

"Twórcza aktywność jest naturalną potrzebą i siłą drzemiącą w człowieku,
stanowiąc dlań napęd do rozwoju i samorealizacji"
S. Popek, Kwestionariusz Twórczego Zachowania KANH, Lublin 2000.

Jako artysta-nauczyciel
zachęcam podopiecznych do obudzenia wewnętrznej kreatywności, która drzemie w każdym człowieku.

Uważam, że każdy człowiek – i duży i mały może być artystą.
Warsztaty artystyczne, które prowadzę od wielu lat, mają ogromną moc terapeutyczną – wprowadzają w stan uspokojenia, relaksacji, oczyszczenia ze złych emocji.

Sztuka ma moc terapeutyczną, rozwija osobowość, pomaga odnaleźć motywację do życia, jest formą komunikacji własnych uczuć, emocji i wrażeń.

Obcowanie ze sztuką, próby własnej kreacji przeprowadzają uczestników zajęć od stanu niepewności, zagubienia i strachu w stan odstresowania, oczyszczenia, a w konsekwencji odłączenia od wewnętrznych napięć i bólu psychicznego.

Dlatego tak ważne w mojej praktyce "pedagogiki do twórczości"
jest ośmielanie, zachęcanie i usuwanie barier
hamujących twórczą aktywność.

W każdym podopiecznym dostrzegam potencjał twórczy i pomagam rozpoznać własne zdolności.
Rozbudzanie pasji tworzenia wśród ludzi sprawia mi ogromną radość, bo widzę jej terapeutyczną moc, zarówno podczas zajęć prowadzonych w specjalistycznych ośrodkach, jak i podczas procesu lekcyjnego.

TĘ STRONĘ STWORZYŁAM Z MYŚLĄ O OSOBACH KTÓRYM:

Moją misją jest rozprzestrzenianie i rozbudzanie pasji tworzenia wśród ludzi, zachęta do prowadzenia slow-life dzięki uzdrawiającej mocy sztuki.

Zapraszam Cię do obserwowania moich profili na fb:

Znajdziesz tam tysiące inspiracji twórczych, odrobinę wiedzy merytorycznej i mnóstwo artystycznej energii!

MOJA ARTYSTYCZNA HISTORIA

Chociaż mam wykształcenie pedagogiczne, od zawsze zatopiona byłam w świat sztuki. Jako dziecko uczęszczałam do szkoły muzycznej i do dziś doskonalę grę na pianinie. Mając zaledwie 8 lat, zaczęłam szyć na starej napędzanej mechanicznie maszynie do szycia mojego dziadka. Wielkim wyczynem było wówczas wynalezienie skrawków materiału, z których potem powstawały samodzielnie zaprojektowane i wykonane maskotki – przytulanki.

Ponieważ moje siostra uczęszczała do Liceum Sztuk Plastycznych, a potem studiowała na Akademii Sztuk Pięknych, nie raz byłam zaangażowana w jej projekty. Sztuki plastyczne i muzyka oddziaływały na nas nieustannie.

Dziś, w mojej domowej pracowni, powstają różne realizacje. Używając gliny, staram się opowiadać rozmaite historie ... przekazane przez teksturę, kształt, kolor ... Większość moich prac wynika z połączenia mojej miłości do rzeźbienia i malowania ludzkiej postaci. Uwielbiam łączyć media - na przykład tkaninę z ceramiką. Inspiruje mnie głównie natura, ale także inne dziedziny sztuki i designu. Wierzę, że Bóg jest największym artystą i możemy czerpać inspirację z nieograniczonych i niezgłębionych kolorów i kształtów w świecie przyrody... Jestem przekonana, że w każdym dziele natury istnieje element duchowy, iskra Stwórcy, tajemnica Stworzenia. Cieszę się, że tu gdzie mieszkam, z dala od zgiełku miasta i wszechogarniającego hałasu, mogę zatopić się w świecie sztuki, inspiracji i wyobraźni...
Zapraszam Cię do mojego świata,
uwolnij swoją kreatywność!